Portfolio in the undergraduate training of the medical student. A teaching tool
Keywords:
Self-learning, Implementation of ICT in learning, Undergraduate education in Medicine, Portfolio.Abstract
The portfolio is considered in many teaching systems as a set of tools, such as works, project reports or audiovisual media that collect the trajectory of a particular student. The objective was to briefly assess the importance of the implementation of this teaching tool in the undergraduate training of the medical student. The portfolio constitutes, in general, a vital tool for educational teaching that is perfected in each setting, because its characteristics allow it. This then makes it an ideal instrument for any training process.Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Los autores/as que publiquen en la revista UNIMED mantienen sus derechos de autor y ceden los derechos de publicación a la revista, su artículo estará simultáneamente sujeto a la Licencia de reconocimiento de Creative Commons (CC-BY-NC 4.0)
Los autores/as no ceden los derechos patrimoniales a la revista UNIMED, ni transfieren sus derechos de autor al editor.
Se permite y recomienda a los autores/as difundir su obra a través de Internet (p. ej.: en archivos telemáticos institucionales o en su página web) antes y durante el proceso de envío, lo cual puede producir intercambios interesantes y aumentar las citas de la obra publicada.
De igual manera podrán establecer acuerdos adicionales para la distribución no exclusiva de la versión de la obra publicada en la revista (por ejemplo, situarlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro), con el reconocimiento de haber sido publicado primero en esta revista.